Over de helft! - Reisverslag uit Caldera, Costa Rica van Kevin Roos - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Caldera, Costa Rica van Kevin Roos - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Kevin Roos

Blijf op de hoogte en volg Kevin

20 Oktober 2012 | Costa Rica, Caldera

Hallo mensen,
Het is weer tijd dat ik wat van me liet horen.
Met mij gaat alles prima en vermaak me prima!! Ik ben al over de helft van me stage (vandaag 3 maanden en 12 dagen) tijd vliegt! Maar verlang soms wel al stiekem naar huis.

Vorige keer dat ik schreef was ik op de helft van mijn eerste periode in de machinekamer. Ondertussen ben ik alweer bijna aan het einde van week 2 van mijn tweede periode op de brug. Zo als de planning er nu uitziet ben ik op de brug voor ongeveer 6 weken en ga dan voor 8 weken terug naar de machinekamer. 6 weken normaal werk en dan 2 weken bikkelen tijdens Dry dock.
Ik sta op de brug nu weer de ochtend arrival wacht. Hopelijk verander ik binnenkort van wacht want tot nu toe is dit de enige die ik heb gedaan en dat is wel beetje vervelend.

Voor de mensen die niet weten wat dry dock vertel ik ff kort wat het inhoud. Op 4 januari varen naar Freeport, Bahamas naar een speciale haven. Eenmaal aangekomen varen wij een ‘dry dock’in. Dit is een dock speciaal gemaakt om schepen uit het water te tillen. De dock komt omhoog en het water om het schip heen word weggepompt. Na een aantal uur staat het schip op een aantal paalen. Je zou bijna denken dat het schip zou omvallen, maar natuurkundige sizzle zegt van niet.
We zijn nu lekker druk aan het varen tussen San Diego en Ft. Lauderdale. Waarbij we bij Mexico, Costa Rica en Aruba aanmeren. Als hoogte punt varen we door het panama canaal. Foto’s van panama staan al op facebook toch wel mooi om te zien, maar als het papier werk ziet lach je niet meer pffff…
Het is hier op dit moment het natte seizoen. Dat houd in dat het nog steeds elke dag 25+ is maar dat het soms echt met bakken uit de lucht komt vallen. Tot nu toe hebben we wel geluk gehad in de havens op vandaag na in Puerta Caldera.
Van de havens die we aanmeren zijn er 2 bijzonder leuk! Huatulco, Mexico en Oranjestad, Aruba. In huatulco heb je prachtig strand, hele vriendelijke bevolking en wij zijn er gaan waterskieen wat toch wel erg vett was!!
Oranjestad is gewoon lekker nederlands. Krijg je beetje je thuis gevoel terug, want veel mensen die daar werken (vooral in cruise seizoenen) komen uit nederland of belgie. De frikandellen en kroketten zijn niet echt heel lekker.. dus het nederlandse gevoel qua eten komt niet echt terug. Verder is het wel een mooie stad. Leuke bartjes (foto volgen) en je kan gewoon lekker relaxen aan het strand.

San diego en Ft. Lauderdale heb ik het meestal te druk om zelfs van boord te kunnen gaan. Jammer maar helaas..

Ik probeer jullie nog zoveel mogelijk op de hoogte te houden! Maar het blijft een oud schip en we hebben het druk druk druk! Hopelijk hoor ik snel ook wat van jullie!!

Groetjes Kevin

  • 30 Oktober 2012 - 17:51

    Ingrid Kleve:

    Hi Kevin.
    Leuk dat je het zo naar je in hebt. Ja, 6 maanden is een lange tijd. Vroeger hadden mensen helemaal geen kontakt. Ik ben net terug uit Churchill in Canada,waar ik de ijsberen heb bezocht. Was echt super cool.
    Ik wens je alvast een gezellige verjaardag toe op de 8ste.
    Hou je haaks die laatste lootjes.
    Liefs van Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5171

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 18 Januari 2013

Eerste Zeestage

Landen bezocht: