Zwaar zweer op komst! - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Kevin Roos - WaarBenJij.nu Zwaar zweer op komst! - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Kevin Roos - WaarBenJij.nu

Zwaar zweer op komst!

Blijf op de hoogte en volg Kevin

15 September 2012 | Verenigde Staten, Seward

Goedendag iedereen,

Het is al een aantal weken geleden dat ik me laatste blog heb geplaats dus het werd is tijd voor een nieuwe!

Ik zit nu al inmiddels bijna 3 weken in de machinekamer en ik vermaak me prima! Het zijn wel erg lang dagen die ik moet maken (gemiddeld 10 uur per dag) maar het is goed te doen! Een dag in de machinekamer zit er voor mij zo uit: Ik begin om 6 uur s’ochtends en werk dan tot 12 uur dit is mijn wacht. Hierin monitor ik de machines en hou ik het schip gaande. Na 12 uur heb ik een uurtje pauze en dan werk ik van 1-3 of tot 5 in de maintenance, omdat elke wacht gericht is op een specifieke machine moeten de engineers die in die wacht lopen in de middag onderhoud plegen aan die machine en/of compartiment. In mijn geval zit ik in de boiler watch. Hierin plegen we dus onderhoud aan de boilers, compressors en zijn we verantwoordelijk voor kwaliteit controle van het koelwater.
Ik deze wachten loop ik mee met een derde engineer (marlon) en vierde engineer (oud amsterdams student Daniel)

Tijdens me wachten zijn er op een paar spils na nog niet erg veel gebeurt. We hebben in mijn eerste week onderhoud gepleegd aan 1 van de motoren. We hebben hierbij de cylinder getrokken en de liner jammer genoeg was de liner kaduk en moesten we dit vervangen. We hebben 1 van de exhaust gas boilers volledig kunnen fixen en heb een aantal motors overhaald.

Gister ben ik op een crew tour geweest! We gingen in skagway met de trein de bergen in! Dit was een trip van 3,5 uur en je ging zelfs ff kort de Canadeese grens over. Het was niet erg spanned, maar mij god wat was het mooi! Foto’s volgen! (begin maar alvast met jaloers worden) verder hebben we te horen gekregen dat door zeer slechte weer dat op komst is we Glacier bay overslaan (vandaag). Dit houd in dat we zaterdag ochtend al aankomen in Seward en hier overnachten. Mogelijk blijven we langer, want het weer ziet er erg slecht uit.

Sinds deze week heb ik weer een nieuwe kamer genoot! William een nieuw-zeelander. (geniaal accent) aardige gozer en we kunnen het goed met elkaar vinden. Helaas zit hij in de hondenwacht en is dat af en toe wel vervelend qua werk kunnen doen in je cabin (moet je al om 4 uur s’middags stil zijn) maarja.
Verder gaat het met mij allemaal wel prima! Het is af en toe zwaar, maar ik vermaak me nog steeds prima! En die gratis sport school doet me zeker goed!

Volgende week laatste keer Alaska en dan naar het zuiden. Zon, zee en zweten als een mutherfucker!!

Hopelijk hoor ik snel van jullie weer!

Groetjes Kevin




  • 16 September 2012 - 13:31

    Vivian:

    Goed om van je te horen Kevin.! Zorg maar dat jullie goed blijven dobberen. Maar ik zag laatst een foto voorbij komen, was dat sportschool breed?? (B)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 5168

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 18 Januari 2013

Eerste Zeestage

Landen bezocht: