Southbound week 6 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Kevin Roos - WaarBenJij.nu Southbound week 6 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Kevin Roos - WaarBenJij.nu

Southbound week 6

Blijf op de hoogte en volg Kevin

22 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Skagway

Goedenavond iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en een email heb uitgestuurd. Het is erg druk en hectische geweest, maar heb vanavond even een rust avondje.

Ik ben nu inmiddels al bijna 6 weken aan boord! De tijd vliegt! Volgende week maandag ga ik van afdeling veranderen en verplaats ik me zelf naar het donkere hol van de machinekamer. Het neten pakje gaat de kast in en de (nog) schoonen boilers suits komen eruit!
Ik vermaak me steeds prima aan boord! Begin nu wat meer mensen te kennen van buiten mijn afdeling om en heb daardoor al een paar erg gezellige avonden gehad.

Mijn voornamelijkste taken op de brug zijn het arriveren in een haven voorbereiden. Dat betekend een hele checklist afwerken en verschillende mensen bellen en voorbereiden. Veel naar buiten kijken, posities in de kaart, alles bijhounden in het logboek en veel communiceren.
Op het deck gaat het ook lekker. Laatste tijd zijn we voornamelijk in mijn afdeling (Safety) bezig met het reaperen van alle pneumatische (op lucht gestuurde) fire doors te fixen. Dit zijn erg oude deuren die al jaren geen onderhouds beurt hebben gehad dus we zijn al sinds ik aan boord zit hiermee bezig.

Andere dingen waar ik veel mee bezig ben ik het zelfstandig kunnen afhandelen van de weekelijkse taken. Zoals de general closer of all waterthights doors of het controleren van alle sprinkerstations, maar ook simple taken zoals het resetten van sprinklerstations, deuren kunnen controleren en reaperen, helpen met kleine taken rond het schip, ontstoppen van waterpijpen noem het maar op.

Buiten brug dienst en deck dienst hebben we ook nog veel drills. Weekelijkse een fire drill waar ik moet assisteren met het opzetten van het fire attack plan. Passegiers emergency drill een verplichte drill voor alle passegiers die net aan bord zijn gekomen (elke week in seward en vancouver), maar ook trainingen heb net een CPR en AED training gehad, Medical triage en water ballast training.

Buiten werk om heb ik het ook erg naar me zin. Ben van de week met paar engineers naar het italiaanse restaurantje geweest aan boord van het schip. Heerlijk gegeten. Ook vorige week Juneau naar een grieks restaurant met een groep mensen van verkoop afdeling en paar cadetten, maar natuurlijk ook de gebruikelijke avonden even lekker biertje doen. Jammer genoeg zijn deze avonden altijd voor mij kort omdat ik steeds van de 4-8 sta in de ochtend. Als ik even in de kroeg wil zitten moet ik in de middag pitten. Btw heb geleerd om nu random om elk tijd stip te kunnen slapen. Had hier eerst grote moeite mee.
We hebben 2 weken terug een feest gehad in de workshop (engine room) mocht toen wel me wacht overslaan en heb ff lekker met mate kunnen drinken (ugh ugh). Verder vandaag gezwommen in het buiten zwembad toen we midden in glacier bay aan het varen waren en een formel night gehad waar ik naar de broadway show was geweest in de showroom at sea theather.
Het weer is hier btw echt bagger voornamelijk regen en harde wind. 10 graden max. in Alaska.
Vancouver daar in tegen is wel beter. Heerlijk zon en meestal 25-30 graden.
Hopelijk gaat het ook goed daar in nederland en hoor ik weer snel van jullie!!!
Ik zal proberen volgende week na me eerste week in de machinekamer weer een up date te geven.

Grtz Kevin

  • 02 September 2012 - 11:58

    Ingrid:

    Hi Kevin.
    Wat ontzettend leuk om je blog te lezen. Ik ben gisteren bij je ouders geweest en heb gehoord hoe jij het naar je zin hebt aan boord van de Statendam. Het is toch maar afwachten of je verwachtingen kloppen. Zo zie je nog eens wat van de wereld en vervelen zul je je niet. En je maakt ook nog eens van alles mee. Je hebt in ieder geval genoeg te vertellen aan je vrienden als je thuis komt. Geniet van je vrije leven, jongen. Je bent jong en er is nog zoveel te beleven voor je je gaat settelen. Ik heb gisteren met je vader de route bekeken waar je allemaal langs gaat. In veel plaatsen ben ik ook geweest. Nu moet je wel hard werken, maar later als alles wat soepeler gaat kun je misschien ook meer zien van de plaatsen waar je langs komt. Het lijkt me echt super, wat je doet. Ik hoop dat je stage in de machine kamer net zo leuk wordt als deze stage. Ik zal regelmatig je blog lezen.
    Veel succes en tot volgend jaar.
    Lieve groetjes Ingrid




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 5169

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 18 Januari 2013

Eerste Zeestage

Landen bezocht: